Translate

środa, 30 stycznia 2013

Strój BAZA czyli co w każdej szafie być powinno

Dzisiaj zapowiadany post z serii poradnikowych, czyli Must Have każdej szafy. Zrobiłam dzisiaj listę rzeczy, które zbudują nam BAZĘ - zestaw na każdą okazję. Myślę, że jeśli zgromadzimy wszystko co na mojej liście się znalazło - śmiało możemy szaleć na wyprzedażach i kupować sezonówki - neony, kolory, dziwne kroje, łącząc wszystko śmiało z "podstawą".
Szalejąc na wyprzedażach, czasami niestety mamy na oczach klapki i nie zastanawiamy się czy dana rzecz naprawdę jest nam konieczna - kupujemy bo wpadła nam w oko, dużo przeceniona lub "o takiej neonowej bluzce zawsze marzyłam". Nie zastanawiamy się, czy faktycznie nadarzy się okazja żeby w czymś takim wystąpić - kupujemy i już (brzmi znajomo?)
Gorzej, jak przed nami stanie wizja jakiejś ważnej "imprezy", która wymaga konkretnego ubioru. I okazuje się, że nasza szafa, owszem - pęka w szwach ale niewiele z tego nadaje się na rozmowę o pracę czy spotkanie biznesowe...
Lub sytuacja nr 2 - wyjeżdżamy w delegację, nie bardzo wiemy co nas czeka a nasza walizka bezlitośnie przypomina o ograniczeniach. Co więc wybrać?

Na początek, Marynarka - najlepiej czarna, z gładkiego materiału (ale nie satyny!). O prostym, ponadczasowym kroju. Taka marynarka nie przez przypadek wylądowała na miejscu nr 1!
2. Koszula - biała, również prosta, bez udziwnień, nadrukowanych kwiatuszków czy innych bzdetów.
3. Czarne, klasyczne szpilki - wiadomo - będą pasowały i do eleganckiego stroju do pracy, imprezę jak i do jeansów. Rada: odłóżmy kilka groszy więcej i zainwestujmy buty ze skóry - posłużą nam lata i długo będą pięknie wyglądały!
4. Zegarek - mój typ to zegarek na złotej bransolecie - dla miłośniczek srebra - srebrny. 
(zbliżają się moje urodziny - i właśnie taki zegarek sobie tym razem zażyczę :) ) W ogóle ja nie wyobrażam sobie życia bez czasowmierza na ręku...
5. Sukienka - "mała czarna" będzie idealna - pasuje zawsze, jest niezobowiązująca. Zawsze nasza "ostatnia deska ratunku" gdy naszą szafę zawalają kolorowe, sylwestrowe cekiny czy satyny. Pamiętajcie, żeby dobrać do figury krój dla siebie - i niekoniecznie decydować się na wersję mini. Mini jest sexy ale może się zdażyć, że zostaniemy odebrane mało poważnie lub... no wiecie jak :P
6. czarny, skórzany pasek - nie za szeroki, bez udziwnień i wrzeszczących, bazarowych napisów "Dolce&Gabbana" tudzież cyrkoniowy "Dior" - prosto z bazarku.
7.  Torebka - również skórzana, najbezpieczniejsza znów... czarna (opcjonalnie w kolorze skóry) I tak jak wyżej - bez napisów, zbędnych błyskotek i nielimitowanej ilości wielo-mówiących  "LV" - nie ma nic gorszego jak noszenie tak ordynarnych podróbek... :/ (noooo, chyba że mamy zbędnych kilka tysięcy na oryginał :P )
8. Spodnie - czarne, mogą być na kant - przydadzą się w "interesach", pracy i na egzamin. 
9. Spódnica - gładka, o prostym kroju, "odpowiedniej długości" (czyt. punkt 5)

10. Jeansy - zawsze wtedy, kiedy strój jest niezobowiązujący, luźny. Poszukajcie jeansów dobrze skrojonych, gatunkowo przyzwoitych - warto mieć choć jedną parę klasyków - bez dziur, przetarć czy "chamskiego" wycierania. Idealny krój? Jak dla mnie te z prostymi nogawkami. Broń Boże "marchewy" :P
11. T-shirt. Myślę, że biały będzie idealny!

I to by było chyba na tyle... Owszem, można by do listy dopisać jeszcze jakąś biżuterię, apaszkę czy skórzaną kurtkę. Skupiłam się jednak na rzeczach prawdziwie "must have". 
Mając taką bazę, śmiało możemy ruszać na wyprzedaże - raczej żadna impreza wypadająca "z dnia na dzień" nam nie straszna :) Łączenie rzeczy: dowolne. Marynarka będzie pasowała nam i do "małej czarnej" i do jeansów, torebka do każdej konfiguracji, podobnie jak zegarek czy szpilki.

Mi z listy brak jedynie złotego zegarka :( No dobra, poluję jeszcze na marynarkę moich marzeń (Hugo Boss'a) ale czy się uda - o tym wkrótce...
Mojej sroczej natury jednak nie oszukam  - szukam adidasków. Błękitnych "najeczek" znalezionych jakiś czas temu w sieci, które do tej pory są poza moim zasięgiem... Czy któraś z Was ma wiedzę, w którym internetowym, polskim sklepie można je nabyć??? Lub chociaż jaki to model?

27 komentarzy:

  1. lista swietna ale wiesz co Agus...ja bym do tej listy dodala jeszcze elegancki, kaszmirowy sweterek lub kardigan rozpinany w uniwersalnym kolorze:)i na koszule i solo do jeansow super:)a co do zegarka to absolutnie sie zgadzam...ja mam taki klasyczny model na srebrnej bransolecie i praktycznie sie z nim nie rozstaje...pasuje mi do wszystkiego:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam nad dodaniem sweterka, nawet zdjęcie miałam :) Ale stwierdziłam, że sweterek nie współgra mi tu ani z sukienką ani z ze spodniami na kant...
      Ale fakt, porządny sweterek w szafie powinien być :)

      Usuń
    2. hmm...dlaczego nie wspolgra??...delikatny sweterek w serek, biala koszula pod spod, spodnie w kant, czarne szpilki i kopertowka...moim zdaniem bomba:)

      Usuń
  2. Tak się szczęśliwie złożyło, że w mojej szafie jest wszystko to, co zaproponowałaś :) W większości bardzo często chodzę, jedynie garnitur wisi w szafie niezałożony już od dobrych dwóch lat.

    Buty, których szukasz to Nike Perfomance (http://www.zalando.pl/nike-performance-nike-free-30-v4-stabilnosc-niebieski-n1241a03l-302.html). Jest kilka rodzajów tych butów.
    Miałam je kupić, ale okazały się dużo za drogie, dlatego zdecydowałam się na Reebok Easy Tone i jestem z nich bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! To te, i to chyba nie błękitne a te miętowe :) Tylko oczywiście mojego numeru... NIET :(
      ( a z Zalando właśnie dzisiaj przyszła mi paczka :)) )

      Usuń
    2. Ja też zamawiałam Zalando i bardzo polecam ten sklep! Przesyłka jest mega ekspresowa :)

      Usuń
  3. Dopiero ze 2 lata temu zdałam sobie sprawę, że owszem mam masę ubrań, ale jak przyjdzie co do czego to nic do siebie nie pasowało. Postanowiłam powolutku zbudować taką właśnie bazę klasycznych ubrań i problem "w co się ubrać" nie zaprząta mi głowy :) Lubię klasyczne ubrania, o prostych krojach i stonowanych kolorach, a w jednosezonówki zaopatruję się na wyprzedażach albo szaleję z dodatkami, które są tańsze i nie żal ich wyrzucić na dno szafy po jednym sezonie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marynarka to must have świetnie nadaje się na codzień oraz do eleganckich strojów

    OdpowiedzUsuń
  5. Do klasycznych jeansów, białej koszuli i na to to marynarki można włożyć szpile , które są modne ( jak to mówię, z wybiegów) i już wyglądamy niebanalnie, nowocześnie, a nie jesteśmy przy tym niewolnicami mody.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najeczki free 3.0 ? :P
    Przepiękne są!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj porządkowałam moją safe i niewiele z niej wyrzuciłam (co mnie bardzo zdziwiłam), ale odnotowałam, że brak mi kilku takich właśnie basiców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, toż to idealna wymówka żeby wyjść na zakupy! :D

      Usuń
  8. Ja też z chęcią przygarnęłabym ten zegarek. Piękny jest. I najeczki też niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ze zdjęcia to Citizen. Chwilę temu znalazłam jeszcze ładniejszy Timexa :D (jak dobrze, że idą moje urodziny - do diabła z tym, "żem" o rok starsza, są szanse na nowy zegarek!)

      Usuń
  9. Bardzo dobra lista:) Lecz spodnie na kant nie są dla mnie:) Wolę jednak czarne rurki i do tego elegancką białą koszulę:) Albo spódnicę,jeśli sytuacja bardziej oficjalna.

    Buciki piękne,zwłaszcza kolor <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Agnieszko, naprawdę bardzo fajny post:). Z resztą jak wszystkie:) pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że się komuś naprawdę przyda :))

      Usuń
  11. z rzeczy, które opisałaś mam tylko dżinsy, a wcale nie uważam, żeby moja szafa była wybrakowana ;)
    okropnie wyglądam w białym i czarnym, uważam, że są to najnudniejsze kolory świata. W ciuchy, które opisałaś ubrałabym się jedynie na egzamin lub maturę. Na spotkaniach biznesowych także liczy się kreatywność, a elegancja nie zawsze oznacza tylko czerń i biel. Lista jest ok, ale wg mnie mogą być one w innych neutralnych kolorach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skupiłam się bardziej na klasyce. Sama również nie wyobrażam sobie szafy TYLKO w takich barwach ale właśnie do nich idealne są kolorowe dodatki. Ja sama uwielbiam czerwień, odcienie granatu. Lista jest bazą - do bazy dodatki dowolne, nie ukrywajmy jednak, że czerń jest... najbezpieczniejsza i nigdy nie jest "niestosowna" :)

      Usuń
  12. Te buty zalazlam tylko w angielskim sklepie, ale za to w promocji:
    http://www.ukshoesale.co.uk/nike-free-30-v4-c-11/ :-) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się, że jest to must have każdej kobiety!

    www.confassion.pl - mój sklep internetowy z ubraniami dla blogerek i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń